Tjo

Nu på lovet har man latat sig varvat med att roa sig och slösa en massa pengar. Jag vill vara mer aktiv på arbetsfronten i framtiden, så mycket man har tid till alltså, till att arbeta osv.
  I dag snodde jag alla pantflaskor och brukar och gick och pantade dem på närmaste ica-affär. 20 spänn rakt till plånboken! Sedan städade jag golven (dammsög och torkade efteråt) och tjänade 60 spänn av päronen. Lovely huh? I dag har jag alltså tjänat 80 kr.
  Sedan kan man göra andra saker också. Skaffa ett sommarjobb till sommaren, sälja gammal bråte på marknader (tex Fyrispark här i Uppsala), jag ska sjunga i kyrkan på begravningar och bröllop om allt går som planerat, ser fram emot detta! Det behöver inte bara vara jobbigt och energikrävande att jobba! Dessutom känns det bra att tjäna pengar.
  Ha det bra! // Caroline Ranudd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0